Monday, June 22, 2009

I Tandsbyn

Hej alla!

Efter en lång 8-mils dag (åkte lite extra långt igår) fick jag idag en lugnare typ 6-milsdag. Har köpt nya kullager så jag ska byta ut några av de gamla.

Skönt att lämna de norrländska skogarna och komma till öppnare landskap - som ni ser på bilderna. Där jag gör tummen upp uppochner är när jag gläder mig över fina landskap.

Tårna känns mycket, mycket bättre. Nu är det bara mindre fotont och axelont som jag dras med, men det mesta känns toppen. Tack ni som gett mig vatten längs vägen! Och tack till du jobbande på Optikern där jag fick mina glasögonproblem "lösta". Hon gjorde i alla fall ett gott försök - jag ska få en ny båge i Mora. Men den kommer till Mora om typ 7 dagar, jag kan därför behöva nån som hämtar ut den i Mora och skickar den till mig...

Tack Magnus för boendet idag! (det är Magnus och jag som poserar på dagens dubbelfoto)

Nu vet jag inte riktigt vilken väg jag ska ta - via vemdalsskalet eller via 45:an hela vägen till Sveg. Ska kolla upp det, och sova. Efter en massiv middag med mycket pasta (har gått ner lite i vikt, vill gärna feta upp mig till 85 kg igen).

God natt och tack för alla positiva kommentarer och feedback!

/Johan

5 comments:

  1. 45:an till Sveg har bättre vägbeläggning, särskilt biten Rätan-Ytterhogdal som är nylagd svart asfalt sen ifjol. Åas är biten Åsarna-Rätan gammal röd asfalt (Y1).

    Vägen över Vemdalsskalet är mestadels gammal lappad svart asfalt men mycket upp och ner med dryga backar.

    GLHF. :-)

    ReplyDelete
  2. Ja, jag föreslog E45:an också. Det verkar som han kommer att ta den vägen. Backen upp mot Klövsjö är ingen höjdare på inlines. Phun intended (tm).

    ReplyDelete
  3. Nya kullager efter hur många mil?
    Kom ihåg att lägga upp bilder då och då på inlinesen och delarna, lite nerdkul att se hur grejerna håller.

    Grymt impad av ditt projekt!

    ReplyDelete
  4. Hej!
    Hoppas det går bra och att du inte skadar dig.
    Hälsningar William 8år(syssling)

    ReplyDelete